Een kijkje in de keuken – E-mailmarketing en strategie

26-08-2017 -

Iedereen is wel bekent met de vele nieuwsbrieven die er dagelijks in de mail bijkomen. Een groot deel van deze e-mailnieuwsbrieven worden ook nog niet eens gelezen of kunnen zelf zorgen voor irritatie. Veel websites of webshops zetten bij het aanmaken van een account de optie voor het ontvangen van deze e-mailnieuwsbrieven standaard aan.


Dan kun je als bedrijf redeneren voor het niet gebruiken van e-mailnieuwsbrieven, omdat het toch zijn doel voor een groot deel mist. En misschien zelfs klanten of potentiële klanten kan wegdrijven.


Maar natuurlijk zijn nieuwsbrieven een belangrijk element in de marketing van een bedrijf, social media is daarvoor dan niet het juiste alternatief. Door gebruik van e-mailnieuwsbrieven kan er namelijk meer en met meer detail nieuws of informatie aan de klantenkring gestuurd worden.


Wat zorgt er dan voor dat de effectiviteit van e-mailnieuwsbrieven stijgt? En hoe kun je ervoor zorgen dat een klant geïnteresseerd is in wat een bedrijf te vertellen heeft? Dit begint al bij het onderwerp van uw e-mailnieuwsbrief. Als de lezer door het onderwerp al geïnteresseerd wordt is de helft van het werk al gedaan. Kies dan voor een specifiek doel voor elke nieuwsbrief, zorg dat er telkens iets nieuws is en verwerk dit in het onderwerp. Ook door de ontvanger in de aanhef te noemen wekt u de interesse van de lezer. Probeer de e-mailnieuwsbrief zoveel mogelijk te personaliseren per ontvanger.


Als laatste doet de dag waarop de e-mailnieuwsbrief verstuurd en gelezen wordt wonderen. Uit onderzoek is gebleken dat e-mailnieuwsbrieven het meeste gelezen worden op dinsdag en in mindere mate op donderdag. Ook het tijdstip kan impact hebben op de effectiviteit van uw e-mailnieuwsbrief, de meeste mensen lezen ’s morgens voordat ze aan de slag gaan de binnengekomen e-mails. Dus wees er vroeg bij.


Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen over email marketing? Neem dan gerust contact op met Web Eagle.

Robert van de Werken

Robert van de Werken

robert@webeagle.nl

Deze tip delen:

BEL GERUST...

Web Eagle

Kamperfoelielaan 12

6713 EE, Ede

Kvk: 58275762

BTW: NL 852959461B01


06-20985579

info@webeagle.nl


Bekijk hier onze tips

28-06-2018 - Web Eagle biedt unieke oplossingen voor website/webshops, huisstijlen en diverse vormen van reclame. Door de toenemende vraag naar totaaloplossingen hebben wij vanuit strategisch oogpunt besloten samen te werken met Carola Fotografie om onze klanten op die manier te kunnen voorzien van professionele websites en reclamemateriaal inclusief de professionele fotografie.