Wel of geen social media inzetten?

06-10-2017 - Social media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruiker zonder tussenkomt van de professionele redactie de inhoud plaatst. De bekende social media kanalen zijn Facebook, Youtube, LinkedIn, Twitter, Instagram en Pinterest. De aanwezigheid op deze kanalen is ongekend groot. Zo heeft Facebook 1,79 miljard gebruikers, waarvan er 1,18 miljard dagelijks actief zijn. Dit biedt kansen voor uw organisatie.


Er zijn verschillende redenen om social media in te zetten voor uw bedrijf. Zo vergroot u de naamsbekendheid en genereert u bezoekers voor uw website. Dit heeft dan weer invloed op de ranking van zoekmachines als Google. Daarnaast is het natuurlijk een heel goed middel om nieuwe klanten te werven. Door interessante en gerichte informatie te plaatsten bereikt u de potentiƫle klanten sneller en beter.

Let wel op

Het inzetten van social media is nooit verkeerd. Maar het vraagt wel een andere manier van denken. In tegenoverstelling tot een artikel of reclame in een krant of tijdschrift, zullen de lezers op social media sneller reageren. Wees hier dan ook op voorbereid; plaats correcte content. Een ander risico is dat de juiste doelgroep niet wordt bereikt of dat de organisatie simpelweg niet weet of het gebruik van social media zinvol is.

Hiervoor is het nodig dat er echt een plan is. Er moeten doelen op papier staan. Daarnaast is het noodzakelijk om de social media te analyseren. Zo kunt u dus daadwerkelijk controleren of de doelen zijn behaald. Pas dan is het echt zinvol.

Meer weten over social media voor uw bedrijf? Of hulp nodig bij het maken van een strategisch plan, het opzetten of bijhouden van social media? Neem dan gerust contact met ons op.

BEL GERUST...

Web Eagle

Willem van Oranjestraat 26

5307 HT, Poederoijen

Kvk: 77375505

BTW: NL 003189409B20


06-20985579

info@webeagle.nl